Haber Detayı
11 Ağustos 2015 - Salı 23:40 Bu haber 165 kez okundu
 
Aşırı Sıcaklar da Alınması Gereken Önlemler
DÜNYA Haberi
Aşırı Sıcaklar da Alınması Gereken Önlemler

Yaz günlerini yaşadığımız şu günlerde artan hava sıcaklıklarının yanı sıra,nemdeki artışla birlikte hissedilen sıcaklığın daha fazla olacağı, gerekli önlemler alınmadığı takdirde insan sağlığını olumsuz etkileyebileceği, bu durumda özellikle dörtyaşından küçük çocuklar, yalnız yaşayanlar, özürlüler, bakıma ihtiyacı olanlar, gebeler, 65 yaş ve üzeri yaşlılar, aşırı kilolular, açık alanda çalışanlar, kronik hastalığı olanlar (şeker hastalığı, kalp-damar hastalıkları, beyin-damar hastalıkları, psikolojik hastalıklar, kronik solunum sistemi hastalıkları,karaciğer hastalıkları, böbrek hastalıkları), sürekli ilaç (özellikle tansiyon düşürücü, idrar söktürücü, depresyon ve uyku ilaçları) kullananların, alkol ve madde bağımlılarının olumsuz yönde etkilenebilecekleri bilinmektedir.

Bilindiği üzere vücut aşırı ısı enerjisine maruz kaldığında normal ısı ayarlama mekanizmaları aşılır, vücut daha fazla ısıyı tolere edemez hale gelir. Bunun sonucunda aşırı sıcağa maruz kalma nedeniyle birtakım sağlık problemleri oluşur. Aşırı sıvı, elektrolit kaybı ve kramplar ile sıvı azalmasına bağlı şok, ısı düzenlenmesinde bozulma ve tehlikeli ateş yükselmesi ortaya çıkabilir. Sıvı kaybı, aşırı terleme, kusma, ishal, yaşlılık, ağır çalışma, yetersiz havalandırma, aşırı giyinme klinik tablonun ağırlaşmasına neden olur.
Aşırı sıcaklar; kalp hastalığı, yüksek tansiyon, dolaşım-solunum problemi, beyin-damar hastalıkları, alkolizm gibi kronik hastalığı olan kişilerin yaşamını da tehdit eder



Sıcak ve nemin sağlığı tehdit eden etkilerini ortadan kaldırmak için;


1. Güneşin zararlı ısı ve ışın etkilerinden korunmak amacıyla özellikle 11.00–16.00 saatleri
arasında gerekmedikçe açık havaya çıkılmamalı, çıkılması durumunda şapka, şemsiye ve
benzeri koruyucu giysi ve eşyalar kullanılmalıdır.
2. Kalın koyu renkli giysiler yerine ince bol ve açık renkli giysiler tercih edilmelidir.
3. Güneş altında ağır egzersiz ve spor yapılmamalıdır.
4. Kahvaltımızda az yağlı peynirler, zeytin ve taze sebzeler bulunmalı, kafein içeren içecekler
yerine de süt, meyve suyu, ıhlamur ve kuşburnu gibi bitki çayları tercih edilmelidir.
5. Dışarıda ve açıkta satılan yiyeceklerin, tüketiminden kaçınılmalı, çabuk bozulma riski olan
besinler (et, yumurta, süt, balık vb.) açıkta bekletilmemeli, besinlerin hazırlanması ve
pişirilmesi aşamalarında hijyen kurallarına özen gösterilmelidir.
6. Yemekleri pişirirken kızartma ve kavurma gibi ağır yemek yerine haşlama,
ızgara, kendi suyunda veya az suda pişirme gibi sağlıklı pişirme yöntemleri uygulanmalıdır.
7. Vücut direncini artırmak ve vücudun yeterli miktarda vitamin ve mineral almasını sağlamak
İçin bol miktarda sulu sebze ve meyve ağırlıklı yemekler tercih edilmelidir.
8. Sigara ve alkol alınmamalıdır.
9. Su, ayran ve limonata gibi bol ve temiz sıvı gıdalar alınmalı, susuzluk hissi olmasa bile her
gün en az 2-2.5 litre (12-14 su bardağı) sıvı tüketilmelidir
10. Havalandırması yetersiz olan yerlerde durulmamalı, serin ve havadar yerler tercih edilmelidir.
11. Vücut ısısının yükselmemesi için sık sık duş alınmalı; bunun mümkün olmadığı durumlarda
ayaklar, eller, yüz ve ense soğuk suyla ıslatılmalı veya silinmelidir.
12. Sıcaktan kaynaklanan rahatsızlıklarda mutlaka en yakın sağlık kuruluşuna müracaat edilmeli, verilmiş olan tedaviler aksatılmadan sürdürülmelidir.
13. Stresli ortamlardan uzak durulmalı ve yukarda açıklanan hususlar doğrultusunda bilinçli
olunması gerekmektedir.

Sağlık ve mutluluk dolu günler dilerim.

Dr. Hakkı ÖZÇOBAN
Halk Sağlığı Müdürü

Kaynak: Editör:
Etiketler: arsiv
Yorumlar
Haber Yazılımı