Haber Detayı
25 Haziran 2015 - Perşembe 23:52 Bu haber 132 kez okundu
 
Vatandaşı Değil Firmayı Savunuyorlar
Toplu taşımadaki
DÜNYA Haberi
Vatandaşı Değil Firmayı Savunuyorlar

Belediyenin çiçeği burnunda hukukçuları gönderdikleri cevap metinlerinde yeni sitemden dolayı mağdur olan vatandaş yerine, ihaleyi alan firmayı haklı göstermeye çalışması, "Büyükşehir kime hizmet ediyor" sorusunu akıllara getirdi. Yine aynı hukukçular haber tarihi olarak 11.06.2013 yazmışlar. Halbuki; biz bahse konu haberi 11.06.2015 tarihinde yaptık. Sadece bu ufak ayrıntı bile; gönderilen cevabın "panik içerisinde" alel acele yazıldığının ispatıdır.

Kaldı ki; gönderilen metin yine bizim sormuş olduğumuz, vatandaşın merak ettiği cevapları kapsamıyor. Bu gönderilen cevap metni; oluşan mağduriyet dolayısıyla vatandaşı aydınlatmaktan çok, ihaleyi alan firmanın yaptıkları haklı göstermeye çalışmanın bir çabasıdır
.

İşte Balıkesir Büyükşehir Belediyesi'nin "Akıllı Kart" sistemi ile ilgili yaptığımız haberler ile ilgili cevap metni;

Gazetenizin 11.06.2013 tarihli nüshasında sürmanşet olarak ve aynı tarihli internet sayfanızda yayınlanan “Afyon’dan Geldiler, Balıkesir’e Çöktürler” başlıklı haber kamuoyunu yanıltıcı iddialar içermektedir.

  1. Haber konusu yapılan durum hakkındaki rutin bilgilerin, abartılı söylem ve iddialarla olması gereken dışında gibi aktarılması kamuoyunun açıkça aldatılması anlamına gelmektedir. Bu yolla vatandaşın haksız şekilde tepki vermeye sevk edilmesinin tarafımızca kabulü mümkün değildir.

 

  1. Haber içeriğinde geçen “ Yeni Akıllı Kart” sistemi devreye girdiği için eski Balkartlar geçerliliğini yitirdi. Artık kartınızı 5 TL ödeyerek yeni sisteme geçirmeniz gerekiyor. Fakat işin ilginç yanı eski kartınızdaki paralarınız yeni sisteme aktarılmıyor. Yani ya kartınızı sonuna kadar kullanıp çöpe atacaksınız, ya da paranızı ve Büyükşehir Ulaştırma Daire Başkanı Metin Ermiş’in vatandaşı ve işletmecileri mağdur eden, sadece firmaya kar sağladığı iddia edilen bu sistemi derhal kamuoyuna açıklaması gerekiyor… Cümlelerinde gerçek dışı unsurlara yer verilerek kamuoyu hatalı şekilde yönlendirilmiştir. Öyle ki kart yenileme ücretinin 5.00TL olmasıyla birlikte vatandaşların 1.00 TL bedel ödeterek satın almış oldukları eski balkartların bu bedeli kart değişim ücretinden düşülmektedir. Bunun yanı sıra haberde geçtiğinin aksine sistemin devreye girdiği 30.04.2015 tarihinden itibaren tüm kişiselleştirilmiş Balkart ve Tam Balkartta bulunan bakiyeler yeni kartlara aktarılmaya başlanmıştır .Değişim ve aktarım işlemleri 22.06.2015 tarihine kadar TTM’de bulunan Balkart Kişiselleştirme Merkezinde devam edecektir. Sistemin açıldığı günden itibaren vatandaşın geçiş sisteminden mağdur olmaması için eski Balkartlar da geçerli olmuştur; mevcut durumda da eski Balkartlar kullanılmaktadır. Görüleceği üzere vatandaşın daha konforlu ve sorunsuz şekilde şehir içi ulaşımını sağlaması için yapılan sistem yeniliği ile ilgili olarak haberde geçen durumlar gerçeği yansıtmayıp; vatandaşın bu geçiş nedeniyle herhangi zararı da doğmamıştır. Oluşabilecek sorunlar gerek yeni firma gerekse idaremiz kontrolünde bertaraf edilmektedir. Bu anlamda muhatap gazete haberinde yer alan asılsız iddialara itibar edilmemelidir ; Zira bu iddialar yalnızca haksız saldırı teşkil etmektedir.

  İşbu sebepler dahilinde gerçeklik değeri taşımayan bir metnin haber vasfı bulunmamaktadır. Bu nedenle mezkur gazetede yayınlanan metnin yukarıdaki cevaplar doğrultusunda düzeltilmesi gerekmektedir.

Kaynak: Editör:
Etiketler: arsiv
Yorumlar
Haber Yazılımı